تأکید روسیه و ژاپن بر پیشرفت جدی در توسعه روابط دوجانبه

به گزارش وبلاگ بانیما، رئیس جمهوری روسیه و نخست وزیر ژاپن بر پیشرفت جدی در روند توسعه روابط دوجانبه در بسیاری از زمینه ها و همچنین تمایل برای ادامه کوشش در جهت امضای پیمان صلح بین دو کشور تأکید کردند.

تأکید روسیه و ژاپن بر پیشرفت جدی در توسعه روابط دوجانبه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بانیما به نقل از خبرگزاری نووستی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و شینزو آبه نخست وزیر ژاپن پیشرفت جدی در توسعه روابط دوجانبه در بسیاری از جهت گیری ها را مورد تاکید قرار دادند.

شیزو آبه در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با پوتین، گفت: ما امروزه شاهد حرکت مثبت و پایدار در روند توسعه روابط دوجانبه بین ژاپن و روسیه هستیم و برای نخستین بار در تاریخ روابط دو کشور ما پیروز شده ایم تا روابط بین مردم دو کشور را تقویت، گسترش و فعال کنیم.

وی یادآور شد که برای نخستین بار طی 10 سال گذشته، شورای فرمانداران ژاپن روسیه با شرکت بسیاری از فرمانداران دو کشور برگزار گردید.

رئیس جمهوری روسیه نیز به نوبه خود گفت: من با این مسئله کاملاً موافق هستم که روابط دوجانبه ما در بسیاری از جهت گیری ها به طور جدی توسعه پیدا نموده است.

ولادیمیر پوتین همچنین از نخست وزیر ژاپن قدردانی کرد که به رغم حجم کاری زیاد مربوط به برگزاری نشست سران کشورهای گروه 20 ، زمان جداگانه ای را اختصاص داده و رئیس جمهور و هیات نمایندگی روسیه را به حضور پذیرفته است.

ولادیمیر پوتین و شینزو آبه در جریان مذاکرات روز خود درباره انعقاد پیمان صلح بین دو کشور نیز گفت وگو کردند. وی تاکید نمود که از اینکه امکان گفت وگو درباره مجموعه ای از مسائل مربوط به روابط دوجانبهُ از جمله درباره پیمان صلح را پیدا نموده بسیار شادمان است.

لازم به یادآوری است که در خاتمه مذاکرات پوتین و شیزو آبه، دو طرف بسته اسناد مشترکی را امضا کردند، ازجمله این اسناد، یادداشت تفاهم درباره طرح مشترک بین وزارت توسعه مالی روسیه و وزارت امور خارجه ژاپن درباره برگزاری رایزنی های بین منطقه ای دو کشور است.

بیانیه مشترکی درباره فعال سازی کار به روی سرعت بخشیدن به تعیین کردن طرح همکاری ها بین روسیه و ژاپن امضا شد. مسکو و توکیو همچنین طرح مشترک همکاری ها در زمینه اقتصاد دیجیتالی را مورد تایید قرار داده، یادداشت تفاهمی درباره درک مشترک از مسائل مربوط به تغییرات آب و هوا افزایش بهره وری انرژی امضا کردند.علاوه بر آن، برنامه اقدام مشترک در عرصه افزایش توریسم بین دو کشور در دوره زمانی 2020 الی 2023 نیز تایید شد.

پوتین همچنین نخست وزیر ژاپن را برای شرکت در اجلاس مالی شرق که در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد ، به روسیه دعوت کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تأکید روسیه و ژاپن بر پیشرفت جدی در توسعه روابط دوجانبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید روسیه و ژاپن بر پیشرفت جدی در توسعه روابط دوجانبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید