تاکید رئیس جمهوری چین بر اهمیت همکاری با کره شمالی در شرایط تازه

به گزارش وبلاگ بانیما، خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (شنبه) گزارش داد، رئیس جمهوری چین در نامه ای خطاب به رهبر کره شمالی بر اهمیت همکاری میان این دو کشور تاکید نمود.

تاکید رئیس جمهوری چین بر اهمیت همکاری با کره شمالی در شرایط تازه

به گزارش وبلاگ بانیما، به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA گزارش داد: شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در پیغامی خطاب به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اظهار داشت که پکن آماده است تا با پیونگ یانگ برای توسعه پیوسته روابط محبت آمیز و همکاری ها میان این دو کشور تحت شرایطی نو همکاری کند.

خبرگزاری KCNA توضیحات بیشتری را درباره ماهیت یک شرایط نو ارائه نکرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اضافه نمود: شی جینپینگ این اظهارات را در واکنش به پیغام تبریک کیم جونگ اون به مناسبت بازی های المپیک زمستانی پکن و پیغام تبریک شفاهی وی پس از انتها موفقیت آمیز این بازی ها عنوان نمود.

کیم جونگ اون اخیر در پیغامی شفاهی خطاب به شی جینپینگ متعهد به تقویت همکاری ها با چین و خنثی کردن مشترک تهدیدات و سیاست های خصمانه آمریکا و متحدانش شد.

کره شمالی در بازی های المپیک زمستانی که روز یکشنبه انتها یافت، شرکت نکرد. کره شمالی در نامه ای که در ژانویه به وسیله مقامات ورزشی منتشر نموده بود، نیروهای خصمانه و خطرات کووید 19 را علت عدم حضورش در این بازی ها دانسته بود.

پس از آنکه کره شمالی سال گذشته به علت نگرانی از پاندمی کرونا هیچ تیمی به بازی های المپیک تابستانی توکیو اعزام ننموده بود، ورزشکاران این کشور واجد شرایط رقابت تحت پرچم ملی کره شمالی نبودند.

از سال 1961 میلادی که چین و کره شمالی پیمانی امضا کردند، پکن تنها متحد اصلی پیونگ یانگ بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تاکید رئیس جمهوری چین بر اهمیت همکاری با کره شمالی در شرایط تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید رئیس جمهوری چین بر اهمیت همکاری با کره شمالی در شرایط تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید