خبرنگاران بیش از 23 هزار نفر در معادن و صنایع معدنی آذربایجان غربی اشتغال دارند

به گزارش وبلاگ بانیما، ارومیه- خبرنگاران- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: 23 هزار و 865 نفر در معادن و صنایع معدنی این استان به طور مستقیم اشتغال دارند که بیش از 78 درصد آنان در بخش فرآوری اقلام معدنی فعالیت می نمایند.

خبرنگاران بیش از 23 هزار نفر در معادن و صنایع معدنی آذربایجان غربی اشتغال دارند

پریسا عابدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ بانیما افزود: در حال حاضر 494 معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج بیش از 16 میلیون تن در سال و ذخیره قطعی یک هزار و 222 میلیون تن در آذربایجان غربی وجود دارد که زمینه اشتغال مستقیم را برای پنج هزار و 207 نفر فراهم نموده است.

وی افزود: در حال حاضر 187 محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف و 52 معدن دارای گواهی کشف وجود دارد که با به بهره برداری رسیدن این معادن و محدوده ها، هم ظرفیت استخراجی مواد معدنی و هم اشتغال زایی در حوزه معادن استان افزایش خواهد یافت.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: در راستای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی استان و ایجاد ارزش اضافه نموده مواد معدنی، 665 واحد فرآوری مواد معدنی نیز در استان فعالیت می نماید.

عابدپور افزود: برای راه اندازی این واحدها 13 هزار و 869 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و برای 18 هزار و 658 نفر زمینه اشتغال مستقیم فراهم شده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای آذربایجان غربی در حوزه مواد معدنی به ویژه سنگ های تزیینی گفت: این استان از نظر تنوع این مواد ازجمله سنگ تزیینی در رتبه های برتر کشوری واقع شده است که برای استفاده از این فرصت، برنامه های زیادی در حال انجام بوده و ایجاد واحدهای فرآوری بیشتری در داخل استان مد نظر سازمان است.

آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استانهای کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای فراوریی و صنعتی این استان به مدار فراوری شروع شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بیش از 23 هزار نفر در معادن و صنایع معدنی آذربایجان غربی اشتغال دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 23 هزار نفر در معادن و صنایع معدنی آذربایجان غربی اشتغال دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید