دیپلمات روس: مسکو اقداماتی برای حفظ برجام در نظر گرفته است

به گزارش وبلاگ بانیما، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از ادامه کوشش های مسکو برای حفظ توافق هسته ای با ایران و آنالیز دکترین تامین امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس، طی ماه سپتامبر که ریاست شورای امنیت برعهده روسیه است، اطلاع داد.

دیپلمات روس: مسکو اقداماتی برای حفظ برجام در نظر گرفته است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بانیما به نقل از خبرگزاری تاس، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت شروع دوره ریاست این کشور بر شورای امنیت در ماه سپتامبر و تشریح برنامه های روسیه در این رابطه، بیان کرد که روسیه دائماً کوشش هایی را برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران انجام می دهد.

این دیپلمات بلندپایه گفت: ما از ماه می سال 2018 که آمریکا به طور یکجانبه از توافق هسته ای خارج شد، چنین کوشش هایی را شروع نموده ایم. ما به همراه چین و سه کشور اروپایی کوشش می کنیم تا این توافقنامه را نجات دهیم و در این اواخر نکاتی درباره احتمال پیشرفت مثبت در روند اوضاع به وجود آمده است.

نبنزیا اضافه نمود: مجمع عمومی سازمان ملل به زودی برگزار خواهد شد که امکان بسیار خوبی برای مشارکت و گفت وگو در این باره است و می توان امیدوار بود که پیشرفت هایی در این زمینه حاصل گردد. در نشست های مجمع عمومی سازمان ملل رهبران کشورهای مختلف گرد هم جمع می شوند و بدین ترتیب فرصت مناسبی برای دستیابی به نتایج در این باره به وجود می آید.

نماینده روسیه در سازمان ملل همچنین یادآور شد که اعضای شورای امنیت به طور غیررسمی رایزنی هایی را در رابطه با دکترین پیشنهادی روسیه درباره تامین امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس انجام می دهند. وی گفت: ما مدتهای زیادی است که می گوییم تامین امنیت در خلیج فارس بدون کوشش جمعی کشورهای منطقه غیرممکن خواهد بود. به همین دلیل ما کوشش خود در این جهت گیری را شروع نموده ایم و معتقدیم که چنین اقداماتی هر چه زودتر انجام بگیرد، بهتر است.

وی اضافه نمود: مسلما ما انتظار نداریم که مکانیسم همکاری جمعی برای تامین امنیت در منطقه همین امروز شروع گردد، ولی پیشنهاد مطرح شده از طرف مسکو سزاوار آنالیز جدی است و من معتقدم که بسیاری از نقش آفرینان منطقه نگاه جدی به این دکترین دارند.

نبنزیا یادآور شد، آمریکا ممکن است این قطعنامه را قبول نداشته باشد، ولی من اطمینان دارم که روسیه در هر صورت پیروز خواهد شد تا آن را در شورای امنیت آنالیز کند.

رئیس دوره ای شورای امنیت همچنین بیان کرد که این کشور تمام اطلاعات لازم و دیدگاه خود درباره حمله به استان ادلب سوریه را در اختیار کمیسیون تحقیق سازمان ملل قرار خواهد داد.

وی گفت: ما می توانیم مواضع خود در رابطه با حوادث اتفاق افتاده در منطقه ادلب را ارائه دهیم. متاسفانه در رابطه با اقدامات روسیه و ارتش سوریه اتهامات دروغین زیادی شنیده می گردد. ما عوامل زیادی برای تحقیق در این زمینه داریم و قطعاً اوضاع در سوریه در نشست های شورای امنیت مورد آنالیز دقیق قرار خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دیپلمات روس: مسکو اقداماتی برای حفظ برجام در نظر گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات روس: مسکو اقداماتی برای حفظ برجام در نظر گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید