رضایی: کشتی بازیچه دست محمدی شده است، من هم جای درستکار بودم نمی ماندم

به گزارش وبلاگ بانیما، نایب قهرمان کشتی آزاد المپیک با انتقاد شدید از اعمال سلیقه شخصی سرمربی تیم ملی در انتخاب ملی پوشان، گفت: اگر می خواستید به دلخواه خودتان تصمیم بگیرید پس چرا انتخابی گذاشتید؟

رضایی: کشتی بازیچه دست محمدی شده است، من هم جای درستکار بودم نمی ماندم

علیرضا رضایی در مصاحبه با وبلاگ بانیما، با انتقاد شدید از مواضع و اقدامات سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در انتخاب آزادکاران تیم ملی، اظهار کرد: او بر اساس کدام قانون و اختیارات اینگونه رفتار می نماید؟ دو سال است که هر کاری دلش خواسته انجام داده و می گوید این حق ماست. کدام حق و بر اساس کدام قانون؟ ادامه سکوت بزرگان کشتی در برابر این زیاده خواهی های فرا قانونی، به تیم ملی کشتی که گل سرسبد کاروان ورزش در المپیک است، آسیب های غیر قابل جبرانی خواهد زد.

نایب قهرمان المپیک آتن یادآور شد: کدام کشور در دنیای کشتی تیمش را با روش محمدی انتخاب می نماید؟ اگر همه امور کشتی آزاد ایران با اراده و سلیقه غلامرضا محمدی است، دیگر چه لزومی به برگزاری انتخابی های فرمایشی است؟ آقای محمدی روی عده ای نظر مثبت دارد و حتی با شکست در انتخابی هم نظرش برنمی گردد، عده ای را هم بر اساس سلیقه و مسائل شخصی و غیره، به هیچ قیمتی نمی خواهد. این عین بی عدالتی است و در تاریخ کشتی ایران سابقه ندارد. او با این رفتارش پیشینه غنی و پر افتخار کشتی ایران را نادیده می گیرد.

کشتی یعنی حق و عدالت، نه حق کشی

مدیر اسبق تیم های ملی کشتی در واکنش به این موضوع که سرمربی تیم ملی کشتی آزاد چندی پیش عنوان نموده ملاک اصلی برای انتخاب ملی پوشان، رقابت های انتخابی مسابقات جهانی صربستان است، گفت: وقتی خود او نیز این موضوع را اعلام نموده پس چرا در عمل، تصمیمات شخصی را ملاک قرار می دهد؟ خانواده کشتی ایران این تناقض ها را می بینند و معترضند. مگر می گردد بدون برنامه و فقط با میل و اراده شخصی یک نفر که آنهم مدام در حال تغییر است به استقبال المپیک رفت؟ کشتی یعنی دادن حق و عدالت نه حق کشی.

حق امین طاهری حضور در قهرمانی آسیاست

دارنده مدال برنز مسابقات جهانی 2003 نیویورک در ادامه گفت: وزن آخر در مسابقات قهرمانی آسیا حق مسلم امین طاهری است. چگونه می توان این حق کشی را توجیه کرد؟ مگر طاهری دو بار پیروز نشد؟ چرا برنده را تحقیر می نماید و بازنده را تشویق؟ تمام فکر و ذکرش دور زدن قانون است. اگر ایستادگی علیرضا دبیر نبود، احتمالاً محمدی کشتی گیرانی که سد راه افکار خودش می دید را محروم می کرد.

از کاوه انتظار دارم جلوی خودسری ها بایستد

سرمربی پیشین تیم ملی امید اعلام کرد: برای محسن کاوه احترام قائلم و از او به عنوان بزرگتر تیم ملی انتظار دارم جلوی خودسری های سرمربی را بگیرد و کاری کند ملی پوشان بر اساس عدالت انتخاب شوند. علی شعبانی نفر اول انتخابی است، چرا باید کشتی گیری دیگر را برای کسب سهمیه بفرستند؟ یعنی چه که یک نفر بیاید بگوید پسر من را به گزینشی می فرستند. اگر شما اهالی رسانه ای متوجه این شرایط می شوید، برای مردم هم توضیح بدهید! اگر می خواهید تیمی مقتدر روانه المپیک گردد، باید از همین حالا با نقدها فنی و منطقی، سرمربی تیم ملی را جوابگو کنید تا در حیطه وظایف خودش قرار بگیرد. دل خیلی از کشتی گیران از دست رفتارهای تبعیض آمیز کادر فنی خون است. بزرگان کشتی وظیفه دارند در برابر این رفتارها بایستند.

من هم نمی توانستم با محمدی کار کنم

رضایی درباره اینکه یکی از گزینه های جانشینی پژمان درستکار در سمت سرمربیگری تیم ملی جوانان بوده است، گفت: هیچ پیشنهادی در این باره به من نشده، اگر هم پیشنهاد می دادند به هیچ وجه قبول نمی کردم. چرا که من هم مثل پژمان درستکار نمی توانم چنین مسئولیت مهمی را با وجود دخالت های غیر قانونی و غیر علمی محمدی بپذیرم.

من هم جای درستکار بودم استعفا می دادم

دارنده سه نشان طلای بازی های آسیایی و قهرمانی آسیا در خاتمه گفت: کادر فنی تیم ملی در حق پژمان درستکار ظلم کرد و او را تحت فشار گذاشتند. نصف نفرات اعزامی به تورنمنت اوکراین جوانان بودند اما کادر فنی هیچ نظری از درستکار نخواستند. من هم جای درستکار بودم کنار می کشیدم. قطعاً جوانان و بزرگسالان باید تفکیک شوند. رفتن درستکار یک ضربه به کشتی ایران بود. او سرشار از انرژی و انگیزه است و می تواند به کشتی ایران یاری کند اما کادر فنی تیم ملی کاری کرد نیامده استعفا بدهد و برود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رضایی: کشتی بازیچه دست محمدی شده است، من هم جای درستکار بودم نمی ماندم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضایی: کشتی بازیچه دست محمدی شده است، من هم جای درستکار بودم نمی ماندم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید