عسل و تاثیر آن در کاهش وزن

به گزارش وبلاگ بانیما، یونانیان باستان تصور می کردند که خدایان چون خوراک بهشتی می خوردند فناناپذیر و ابدی گشته اند آن ها ایمان داشتند که عسل یکی از اجزای مهم این خوراک بهشتی است.

عسل و تاثیر آن در کاهش وزن

عسل یک ماده غذایی مفید است که از آن می توان در بیشتر برنامه های کاهش وزن استفاده کرد. اگر در تلاش برای کاهش وزن خود هستید، عسل می تواند بسیار مفید باشد. در این مطلب از وبلاگ بانیما درباره فواید عسل برای کاهش وزن صحبت خواهیم کرد. با ما همراه شوید.

عسل حاوی قند است اما برخلاف قندهای پالایش شده، عسل حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مفید نیز است. شکر پالایش شده که مردم اغلب برای شیرین کردن غذاهای خود استفاده می کنند به عنوان یک منبع کالری های خالی در نظر گرفته می شود به این معنی که مصرف آن فایده ای ندارد.

برای افراد چاق و دارای اضافه وزن، عسل نه تنها می تواند خطر ابتلا به اختلالات قلبی عروقی را کاهش دهد، بلکه وزن بدن را نیز افزایش نمی دهد.

نتایج یک پژوهش نشان داد که مصرف عسل در مقایسه با شکر ممکن است به کاهش سطوح کلسترول بدن کمک کند. همچنین، عسل در مقایسه با شکر به افزایش کمتر در سطوح گلوکز پلاسما منجر می شود.

عسل و آب گرم

برای اینکه از فواید عسل برای کاهش وزن بیشترین استفاده را ببرید، بهتر است مطمئن شوید عسل کاملا طبیعی خریداری کرده اید. باور بر این است که عسل توانایی سوزاندن چربی ذخیره شده در بدن را دارد.

زمانی که این چربی برای تولید انرژی و انجام فعالیت های روزانه سوزانده می شود، شما کاهش وزن تدریجی را تجربه خواهید کرد.

نتایج یک پژوهش نشان داده که ترکیب یک قاشق چای خوری عسل با 150 میلی لیتر آب ولرم و مصرف روزانه این نوشیدنی می تواند این فرایند مفید را تحریک کند.

عسل و آبلیمو

فواید عسل برای کاهش وزن همراه با آب ولرم و آبلیمو (آبلیموی تازه بدون شکر یا نمک) بیشتر می شود. افراد بسکمک این نوشیدنی را در آغاز روز به عنوان روشی برای کاهش وزن مصرف می کنند.

عسل حاوی 26 اسید آمینه، برخی ویتامین ها و مواد معدنی ارزشمند است که بسکمک از آن ها برای تقویت سوخت وساز بدن مفید است.

آبلیمو ترکیبی سرشار از ویتامین C است که به پاکسازی و بهبود عملکرد کبد و تسریع سوخت وساز چربی کمک می کند.

افزون بر این، آبلیمو عملکرد گلوتاتیون را افزایش می دهد که یک آنتی اکسیدان کلیدی برای مبارزه با رادیکال های آزاد و تقویت ایمنی بدن است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با تقویت سیستم ایمنی بدن مطلب تقویت سیستم ایمنی بدن را مطالعه کنید.

عسل و دارچین

یک قاشق چای خوری پودر دارچین با یک قاشق غذاخوری عسل در یک فنجان (150 میلی لیتر) آب گرم ترکیب کنید. مواد را به خوبی هم زده و این نوشیدنی را با معده خالی مصرف کنید.

دارچین اثر تنظیم کننده گی بر مقدار قند خون و سوخت وساز گلوکز دارد. میزان بالای قند خون می تواند به افزایش ذخیره چربی در بدن منجر شود، از این رو، دارچین اثر مثبتی بر این جنبه از کاهش وزن دارد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با خواص عسل و دارچین ماسک عسل و دارچین ؛ درخشان کننده پوست را مطالعه کنید.

بهبود گوارش

عسل به بهبود گوارش کمک می کند که می تواند به کاهش وزن استاتیک منجر شود. از این رو، بهتر است عسل را یک ساعت پس از شام میل کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با منابع ویتامین C ویتامین ث و منابع آن را مطالعه کنید.

جایگزینی برای شکر

عسل جایگزین خوبی برای شکر است. عسل را می توان در نوشیدنی های مختلف از جمله چای و آب لیمو استفاده کرد. همچنین می توان از عسل به جای شکر در تهیه دسرها نیز استفاده کرد.

همواره به یاد داشته باشید

  • برنامه کاهش وزن شما باید همواره جوری تنظیم شود که قادر به دریافت تمام مواد مغذی باشید و فقط بر کاهش کالری های مصرفی متمرکز نباشد.
  • همچنین، شما باید میزان کالری سوزی روزانه خود را از طریق ورزش منظم در کنار دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم افزایش دهید تا به نتایج دلخواه دست یابید.
  • کاهش وزن یک فرایند تدریجی است و نباید به دنبال مسیرهای میانبر برای آن باشید زیرا ممکن است به سلامت شما آسیب برساند.
  • نکته: همواره با یک متخصص تغذیه معتبر و دارای صلاحیت برای دریافت یک برنامه غذایی مناسب مشورت کنید.
منبع: پیام دلتا

به "عسل و تاثیر آن در کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عسل و تاثیر آن در کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید