غافلگیری و خاطره سازی مثبت از عوامل ایجاد شادی

به گزارش وبلاگ بانیما، محققان حوزه روانشناسی بر این باورند که خاطره سازی میان اعضای خانواده به خصوص در روزهای کرونا می تواند خستگی و روزمرگی های مستمر را از بین ببرد.

غافلگیری و خاطره سازی مثبت از عوامل ایجاد شادی

سبحان احمدی، متخصص روانشناسی در گفت وگو با وبلاگ بانیما در این باره گفت: اگر قصد دارید در زندگی خود روابط شاد و با طراوت داشته باشید، می توانید برای یکدیگر خاطره سازی و یکدیگر را غافلگیر کنید؛ چرا که غافلگیری این پیغام را برای طرف مقابل به همراه دارد که او همچنان در نظر شما بی نظیر و دوست داشتنی است و گذشت زمان باعث سردی رابطه نشده است و این بزرگترین دستاورد خاطره سازی به تعداد می رود.

وی با تاکید بر اینکه نگهداری از یک رابطه، از آغاز آن با اهمیت تر است، اظهار کرد: زندگی به واسطه مسئولیت های متفاوتی که برای افراد یک خانواده می سازد، خستگی و روزمرگی های مستمری را ایجاد می نماید و عدم توجه به این چرخه به مرور زمان باعث دلزدگی، بی تفاوتی و کاهش محبت می گردد.

احمدی تاکید نمود: اینکه فرد هیچ توجهی به نظر طرف مقابل نداشته باشد و تنها با کپی برداری از رفتارهای دیگران انتظار واکنش های مطلوب را داشته باشد، یک تصور غلط است؛ چرا که اساس خاطره سازی و غافلگیری توجه به احساسات و احتیاجهای طرف مقابل است.

این محقق حوزه روانشناسی اضافه کرد: ایجاد یک روز به یاد ماندنی و شیرین بی شک انتظار اول طرفین از یکدیگر نیست در اولویت بندی مسائل زندگی، ایجاد یک فضای مملو از احترام و درک متقابل، انجام صحیح و با کیفیت مسئولیت های اولیه زندگی پیش احتیاج خاطره سازی است، به طور مثال داشتن درآمدی مناسب برای امرار معاش مهمتر از ایجاد یک روز پر از هیجان با هزینه های گزاف است.

وی خاطر نشان کرد: هیچ خاطره ای از فکر انسان پاک نمی گردد و این ما هستیم که باید رفتار خود را در مقابل این خاطره ها و این یادآوری ها مدیریت کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "غافلگیری و خاطره سازی مثبت از عوامل ایجاد شادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غافلگیری و خاطره سازی مثبت از عوامل ایجاد شادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید