فراکسیون الفتح عراق رسماً از مجلس خواست، رئیس جمهور را بازخواست کند

به گزارش وبلاگ بانیما، فراکسیون الفتح عراق به رهبری هادی العامری، به صورت رسمی از رئیس مجلس این کشور خواست به دلیل نقض قانون اساسی از سوی رئیس جمهور، او را بازخواست کند.

فراکسیون الفتح عراق رسماً از مجلس خواست، رئیس جمهور را بازخواست کند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بانیما، ائتلاف الفتح عراق در مجلس این کشور به رهبری هادی العامری رسماً از رئیس مجلس این کشور خواست، برهم صالح، رئیس جمهور عراق را به دلیل نقض قانون اساسی این کشور بازخواست کند.

رسانه های عراق عصر امروز آدینه (15 فروردین) به نقل از این ائتلاف نوشتند که محمد الغبان، رئیس فراکسیون ائتلاف الفتح طی نامه ای به محمد الحَلبوسـی، رئیس مجلس از او خواسته است برهم صالح را به دلیل نقض قانون اساسی در معین نامزدی غیر از نامزد فراکسیون اکثریت بازخواست کند.

براساس قانون اساسی عراق، رئیس جمهور موظف است برای معین نخست وزیر، نامزد فراکسیون اکثریت را به مجلس معرفی کند. فراکسیون اکثریت در مجلس عراق هم اکنون ائتلاف البناء است و ائتلاف الفتح جزوی از این فراکسیون می باشد.

فراکسیون الفتح، رئیس جمهور عراق را به خروج از چارچوب اختیارات ریاست جمهوری و نقض قانون اساسی متهم نموده است. این فراکسیون از حلبوسی خواسته، نامزدی الزرفی برای نخست وزیری را لغو کند.

برهم صالح، اواخر اسفند ماه بدون رعایت قانون اساس عراق، عدنان الزُرفی، نامزد فراکسیون النصر به رهبری حیدر العبادی، نخست وزیر سابق عراق را به نامزدی سمت نخست وزیری معرفی کرد. گفته می گردد الزرفی فردا (شنبه) اسامی وزرای کابینه پیشنهادی خود را تقدیم مجلس خواهد نمود.

احزاب سیاسی شیعه عراق از زمان معرفی الزرفی برای تصدی پست نخست وزیری این کشور به این مسئله حساسیت نشان داده و او را فردی نزدیک به آمریکا و مخالف گروه های مقاومت و الحشد الشعبی می دانند که داشتن تابعیت آمریکایی و اتخاذ بعضی مواضع در دوران استانداری نجف اشرف در این بین، مزید بر علت شده و مخالفت ها با نخست وزیری عدنان الزرفی را بیشتر نموده است.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فراکسیون الفتح عراق رسماً از مجلس خواست، رئیس جمهور را بازخواست کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراکسیون الفتح عراق رسماً از مجلس خواست، رئیس جمهور را بازخواست کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید