فیس بوک بخش حقوق مدنی را برای بازنگری سیاست های خود افتتاح می نماید ، کوشش برای مبارزه با نژاد پرستی و جریان سازی سیاسی

به گزارش وبلاگ بانیما، بر اساس یک پست وبلاگی که توسط شریل سندبرگ مدیر ارشد بخش امنیت فیس بوک منتشر شد، این شرکت میخواهد، بخشی ویژه را برای تمرکز بر حقوق مدنی ایجاد کند. بخشی که متشکل از آنالیز های مداوم حقوقی خواهد بود.

فیس بوک بخش حقوق مدنی را برای بازنگری سیاست های خود افتتاح می نماید ، کوشش برای مبارزه با نژاد پرستی و جریان سازی سیاسی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، فیس بوک میخواهد برای مبارزه با مسائل کلیشه ای خود روی بعضی از تغییرات حقوقی کار کند. درواقع این شرکت میخواهد ضمن آنالیز مداوم تاثیر حقوق مدنی بر سیاست ها و شیوه های فعالیت شبکه اجتماعی از پیامدهای منفی رفتارهای بعضی از کاربران پیشگیری کند.

سندبرگ در پست خود گفت که این شبکه اجتماعی متعهد به استخدام افرادی با تخصص های حقوق مدنی برای خدمت به نیروی کار است. به عنوان مثال، با کارشناسان روی این موضوع کار می نماید که هیچ فرد یا گروهی حق نداشته باشند در هنگام انتخابات دیگر افراد را مورد تهدید یا ارعاب قرار دهند تا به کاندیدای مورد نظر آنان رای دهد.

افزون بر این ها سندبرگ در این پست نوشت: ما همچنان بازخوردهای مختلف از جامعه حقوق مدنی را رصد خواهیم کرد و با توجه به مسائل مهمی که در دست اجرا داریم، فیس بوک می تواند بهتر از همواره به محافظت و ارتقاء حقوق مدنی هر شخصی که از خدمات ما استفاده می نماید بپردازد.

ممیزی حقوق مدنی به این صورت است که فیس بوک می تواند به سرعت افراد یا اقلیت های نژاد پرست، تاثیرگذار بر انتخابات و ... را شناسایی و با تکیه بر قوانین از دسترسی به خدمات خود محروم کند. فراموش نکنیم که فیس بوک بارها به همکاری با روسیه برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده نیز متهم شده است و با این روش میخواهد به وسیله یک نیروی جدید تمامی اتهامات پیشین را پاکسازی کند.

این تغییر سیاست های فیس بوک بیش از 2 میلیارد کاربر در سراسر دنیا را تحت تاثیر خود قرار می دهد. گزارش ماه دسامبر این شبکه اجتماعی نشان می دهد که کوشش برای مقابله با سرکوب رای دهندگان، و حساب های جعلی طراحی شده برای نفوذ در دیدگاه های سیاسی، افزایش یافته است. در همین حال، فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی فیس بوک برای شناسایی افراد نفرت پراکن نیز توسعه یافته است.

سندبرگ تاکید نمود که علاوه بر نیروی کار متخصص، به نیروهای عمومی شرکت نیز درباره حقوق مدنی آموزش داده می گردد تا به شکل آگاهانه هر نوع رفتار مبتنی بر نژادپرستی، تحریک های سیاسی و ... را شناسایی نمایند.

منبع: انتخاب

به "فیس بوک بخش حقوق مدنی را برای بازنگری سیاست های خود افتتاح می نماید ، کوشش برای مبارزه با نژاد پرستی و جریان سازی سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس بوک بخش حقوق مدنی را برای بازنگری سیاست های خود افتتاح می نماید ، کوشش برای مبارزه با نژاد پرستی و جریان سازی سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید