نیویورک تایمز: فاشیسم همین حالا در آمریکا اتفاق افتاده است

به گزارش وبلاگ بانیما، متفکران و پژوهشگرانی که مقالاتشان در کتاب ممکن است اینجا اتفاق بیفتد؟ گردآمده است در نوشته‌هایشان با درس‌هایی از تاریخ، موضوعاتی همچون فرو ریختن دموکراسی، کارکرد پروپاگاندا، نقش رسانه، دادگاه‌ها، انتخابات و اخبار کذب در فضای سیاسی مدرن و همچنین آینده ایالات متحده آمریکا را بررسی می‌کنند.

نیویورک تایمز: فاشیسم همین حالا در آمریکا اتفاق افتاده است

در سالهای تاریک دهه 1930 میلادی و با ظهور فاشیسم در اروپا رمان طنزی با عنوان ممکن نیست اینجا اتفاق بیافتد به قلم سینکلر لوییس منتشر شد که شخصیت اصلی داستان برزلیوس باز ویندریپ با وعده اصلاحات اقتصادی و اجتماعی و بازگشت به میهن‌دوستی و ارزش‌های سنتی در انتخابات ایالات متحده به عنوان رییس جمهور انتخاب شد. اما او پس از اینکه کنترل کامل دولت را در دست گرفت با کمک نیروی شبه نظامی به سبک و سیاق هیتلر، قوانین توتالیتاریستی و دیکتاتوری خود را وضع کرد.

کتاب ممکن است اینجا اتفاق بیافتد؟ با وام گرفتن از عنوان آن کتاب قدیمی به ظهور دوباره فاشیسم و اقتدارگرایی در آمریکا اشاره می‌کند.

نیویورک تایمز در مورد این کتاب می‌نویسد: آنچه که باعث مصونیت ترامپ می‌شود این است که او رییس جمهور یک دولت جمهوری‌خواه سالم نیست، بلکه فرمانده فرقه‌ای ِ یک جنبش است که یک حزب سیاسی را به دست گرفته و یکه‌تازی می‌کند. عنوان این کتاب این است: ممکن است اینجا اتفاق بیافتد؟ و به طور ضمنی نتیجه می‌گیرد که بله، اینجا اتفاق افتاده است!.

انتشارات دی استریت بوکس این کتاب را در قالب 496 صفحه در ماه مارس سال جاری در آمریکا منتشر کرده است.

منبع: mehrnews.com

به "نیویورک تایمز: فاشیسم همین حالا در آمریکا اتفاق افتاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیویورک تایمز: فاشیسم همین حالا در آمریکا اتفاق افتاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید