هواپیمای الکتریکی رولز، رویس با سرعت 623 کیلومتر بر ساعت رکورد قبلی را در هم شکست

به گزارش وبلاگ بانیما، با کوشش ها برای استفاده از انرژی الکتریکی در صنعت حمل ونقل، شرکت های بزرگ هم وارد این حوزه شده اند و اکنون هواپیمای تمام الکتریکی رولز-رویس پیروز شده رکورد سرعت را در میان هواپیماهای الکتریکی بشکند.

هواپیمای الکتریکی رولز، رویس با سرعت 623 کیلومتر بر ساعت رکورد قبلی را در هم شکست

تنها دو ماه پس از پرواز اولیه، روح نوآوری (Spirit of Innovation) رولز-رویس به حداکثر سرعت 623.4 کیلومتر بر ساعت رسیده و به طور آزمایشی رکورد سرعت هواپیماهای الکتریکی را شکسته است.

رولز-رویس بعلاوه حداکثر سرعت 556 کیلومتر بر ساعت را در یک راستا 3 کیلومتری و کمترین زمان را تا ارتفاع 3000 متری یعنی 202 ثانیه گفت. هرچند این رکوردها هنوز تأیید نشده اند، اما اگر سرعت 556 کیلومتر بر ساعت باقی بماند، رکورد فعلی 343 کیلومتر بر ساعت، که در اختیار اکسترا 330ال ای (Extra 330LE) زیمنس است را با اختلاف قابل توجه 213 کیلومتر بر ساعت خواه شکست.

شرکت تحهیزات هوانوردی رولز-رویس این آزمایش ها را 16 نوامبر (25 آبان) انجام داده است. برای تأیید سوابق، آزمایش ها را به فدراسیون بین المللی هوانورد (FAI) نهاد مسئول رکوردهای دنیای هوانوردی، می فرستد. در صورت تأیید سرعتی رسمی و بسیار چشمگیر خواهد بود. با توجه به اینکه هواپیما نخستین پرواز خود را در ماه سپتامبر انجام داد که نشان می دهد با زمان بیشتر می تواند حتی سریع تر هم حرکت کند.

اسپیریت آو اینووینشن (Spirit of Innovation) یک هواپیمای مدل قدیمی با چرخ دم است با کابین خلبان که به عقب کشیده شده است و همان طور که باید، ظاهری سریع به آن داده است. انرژی این هواپیما به وسیله یک موتور پرقدرت 750 ولتی 400 کیلووات (535 اسب بخار) تأمین می گردد و به گفته رولز-رویس با 6480 سلول، پرقدرت ترین بسته باتری پیشرانه است که تا به امروز در صنعت هوافضا مونتاژ شده است.

با توجه به اینکه بسته های باتری فعلی 50 برابر کمتر چگالی انرژی کمتری نسبت به سوخت جت دارند، هواپیماهای الکتریکی هم اکنون کاربردی نیستند. با این وجود، این وسیله های نقلیه آینده، اکنون سفرهای کوتاه مانند راستای میان ونکوور و ویکتوریا در کانادا را هدف گرفته اند.

بعلاوه برخلاف موتورهای بدون توربوشارژر درون سوز، موتورهای الکتریکی با اوج گرفتن هواپیما قدرت کامل خود را حفظ می نمایند و آن ها را برای کوشش های ثبت زمان دستیابی به ارتفاع مشخص، ایدئال می نمایند. همان طور که روح نوآوری با آزمایش اخیر این موضوع را نشان داد.

عکس کاور: هواپیمای الکتریکی روح نوآوری

Credit: Rolls-Royce

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ

به "هواپیمای الکتریکی رولز، رویس با سرعت 623 کیلومتر بر ساعت رکورد قبلی را در هم شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمای الکتریکی رولز، رویس با سرعت 623 کیلومتر بر ساعت رکورد قبلی را در هم شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید