ورشکستگی نهادهای خدمات رسان با ادامه استمهال پرداختی بخش خصوصی

به گزارش وبلاگ بانیما، خبرنگاران/خوزستان مدیرکل هماهنگی امور مالی استانداری خوزستان گفت: اگر استمهال پرداخت های بخش خصوصی به نهادهای خدماتی زیرمجموعه دولت (آب، برق و گاز) بیش از حد تکرار گردد، نهادهای خدمات رسان را دچار چالش و ورشکستگی می کنیم.

ورشکستگی نهادهای خدمات رسان با ادامه استمهال پرداختی بخش خصوصی

ارسلان شهنی، امروز، 26 فروردین ماه در جلسه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری استان که در محل استانداری خوزستان برگزار گشت، اظهار کرد: کوشش دولت این است که بخش خصوصی اقتصاد را سر پا نگه دارد حتی اگر خودش با چالش روبرو گردد اما در سال 99 نمی توانیم این فرصت را بیش از حد در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم.

وی اضافه کرد: اگر این کار، یعنی استمهال پرداخت های بخش خصوصی به نهادهای خدماتی زیرمجموعه دولت (آب، برق و گاز) بیش از حد تکرار گردد، نهادهای خدمات رسان را دچار چالش و ورشکستگی می کنیم.

به گزارش وبلاگ بانیما، شهنی در مورد پرداخت نکردن مطالبات شرکت توزیع برق اضافه کرد: مصوبات ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری فشار مضاعفی را به شرکت توزیع برق وارد نموده است به طوری که به گفته مدیرعامل این شرکت، رتبه 38 را در بین 39 شرکت توزیع برق کل کشور به دست آورده و به نوعی یاری به بخش خصوصی باعث تضعیف رتبه این شرکت شده است.

تسهیلات 18درصدی، جذابیتی ندارد و استقبال نمی گردد

در ادامه رضا طاهری، رییس کمیسیون هماهنگی بانک های خوزستان در مورد عدم پرداخت تسهیلات به متقاضیان اظهار کرد: تسهیلات 18درصدی، هیچ جذابیتی برای متقاضی ندارد و استقبال نمی گردد، حتی تسهیلات 150 میلیون تومانی هم نزد بانک ها مانده و هیچ فعال مالی سراغ بانک ها برای دریافت این تسهیلات نرفته است زیرا وقتی آنالیز می نمایند که توجیه مالی دارد یا ندارد، به این نتیجه می رسند که توجیه مالی ندارد بنابراین استقبالی هم نمی گردد.

وی اضافه کرد: شکی در این نیست که سیستم بانکی وظیفه ارائه تسهیلات دارد اما کارشناسان بانکی هم وظیفه دارند جزییات درخواست های متقاضیان را آنالیز نمایند که آیا متقاضی توان بازپرداخت تسهیلات را دارد یا خیر.

کرونا اوضاع بیمه تامین اجتماعی را به هم ریخت

سید محمد مرعشی مدیر کل تأمین اجتماعی خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: پیش بینی ما این بود که در خاتمه سال 98 و ابتدای 99 می توانیم درآمدها را افزایش و مطالبات بیشتری دریافت کنیم اما کرونا همه اوضاع را به هم ریخت، هزینه های درمانی بالا رفت، حق بیمه ای که باید از بازاریان، صنایع و شهرداری ها به دست ما می رسید هم با تعطیل شدن بازار از بین رفت و اوضاع دریافتی ما صفر شد و در حال حاضر هیچ نقدینگی نداریم، شرایط هم به گونه ای است که حداقل باید یک سوم طلب خود را دریافت کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ورشکستگی نهادهای خدمات رسان با ادامه استمهال پرداختی بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورشکستگی نهادهای خدمات رسان با ادامه استمهال پرداختی بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید