بسته مالی دولت ژاپن برای کاهش هزینه های مصرفی خانواده ها

به گزارش وبلاگ بانیما، دولت ژاپن با هدف افزایش رضایت عمومی در پی ارائه بسته مالی نو به خانواده ها است تا هزینه مصرفی آنان را کاهش دهد.

بسته مالی دولت ژاپن برای کاهش هزینه های مصرفی خانواده ها

دولت فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن بدنبال آن است تا با ارائه بسته تازه مالی و کاهش هزینه مصرفی خانوار های ژاپنی به ویژه هزینه قبض برق و گاز، رضایت عمومی در جامعه را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری کیودو، فومیو کیشیدا که این روز ها با کاهش مقدار محبوبیت دولت خود دست و پنجه نرم می نماید، گفت میخواهد تا اواخر ماه جاری به منظور بالا بردن رضایت عمومی، یک بسته تازه مالی ارائه کند.

دولت ژاپن ناچار است برای تامین احتیاج های داخلی، منابع مورد نظر خود را از خارج کشور وارد کند. کاهش سریع ارزش ین برابر دلار آمریکا و سقوط آن به پایین ترین سطح ارزش طی 32 سال گذشته باعث شده تا هزینه مصرف کنندگان به ویژه درخصوص کالا های وارداتی بالا رود.

کیشیدا در این رابطه گفت: دولت که پیشتر برنامه یارانه ای را برای عمده فروشی قیمت نفت شروع نموده بود تا هزینه خرده فروشی بنزین کاهش یابد، این برنامه را تا ماه دسامبر ادامه خواهد داد.

وی که پس از ملاقات با ناتسو یاماگوچی رهبر ائتلاف همراه دولت، سخن می گفت، اضافه کرد: ما بسته مالی تازه و محکمی را اجرا خواهیم کرد که باعث رضایت عموم ژاپنی ها خواهد شد.

براساس این گزارش، بسته تازه مالی دولت ژاپن سه حوزه افزایش قیمت ها و کاهش ارزش ین به وسیله افزایش دستمزد ها و بعلاوه احیای اقتصاد با سرمایه گذاری و اصلاح مالی را شامل می گردد.

دولت ژاپن بدنبال آن است تا لایحه اصلاحی بودجه سال 2022 را قبل از ماه دسامبر و سرانجام سال به مجلس این کشور تقدیم کند.

به گفته نخست وزیر ژاپن، دولت میخواهد از ماه ژانویه سال آینده هزینه قبض برق خانوار ها را بین 20 تا 30 درصد کاهش دهد. بعلاوه دولت برنامه مشابهی را برای قبض گاز دارد.

وبلاگ بانیما بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بسته مالی دولت ژاپن برای کاهش هزینه های مصرفی خانواده ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته مالی دولت ژاپن برای کاهش هزینه های مصرفی خانواده ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید