ورود وزیران اوپک به وین برای رایزنی درباره بحران کرونا

به گزارش وبلاگ بانیما، وزیران اوپک برای مذاکره درباره کاهش بیشتر فراوری به منظور مقابله با اثرات منفی ویروس کرونا بر تقاضا برای نفت، در حال ورود به وین هستند.

ورود وزیران اوپک به وین برای رایزنی درباره بحران کرونا

به گزارش ایسنا، اوپک و متحدانش شامل روسیه در ماه دسامبر با 1.7 میلیون بشکه در روز کاهش فراوری موافقت کردند که مدت اجرای آن تا سرانجام ماه میلادی جاری است. عربستان سعودی داوطلبانه فراوریش را 400 هزار بشکه در روز دیگر کاهش داده که مجموع محدودیت عرضه این گروه را به 2.1 میلیون بشکه در روز رسانده است.

اما از آن موقع شیوع ویروس کرونا که از چین شروع شد، به دلیل محدود شدن فعالیت صنعتی و کاهش سفرهای هوایی تقاضای دنیای برای نفت را ضعیف نموده است.

آژانس بین المللی انرژی اعلام نموده که رشد تقاضای دنیای برای نفت در سه ماهه نخست 435 هزار بشکه در روز کاهش پیدا نموده و به پایین ترین حد در یک دهه گذشته می رسد و ممکن است آمار پیش بینی شده افت بیشتری پیدا کند.

یکی از گزینه های مورد بحث میان اعضای اوپک، افزودن یک میلیون بشکه در روز دیگر به کاهش فراوری نفت به منظور تثبیت بازار است. پیش از این افزودن 600 هزار بشکه در روز به کاهش فراوری پیشنهاد شده بود.

مذاکره درباره کاهش بیشتر فراوری اوپک در روزهای اخیر از قیمت های نفت پشتیبانی نموده است و شاخص های قیمت نفت آمریکا و برنت بخشی از ضرر سنگین اخیرشان را جبران نموده اند با این حال نسبت به اوجی که در ژانویه داشتند، همچنان افت شدیدی را نشان می دهند.

اظهار خوش بینی وزیر نفت کویت به نتیجه ملاقات اوپک

خالد الفاضل، وزیر نفت کویت پیش از عزیمت به مقصد وین به خبرگزاری دولتی این کشور گفت: با وجود تاثیر قابل ملاحظه شیوع ویروس کرونا بر بازارهای دنیای نفت در یک ماه اخیر، وی نسبت به نتیجه ملاقات هفته جاری اوپک خوش بین است.

وزیر نفت کویت گفت: ملاقاتهای زیادی میان اعضای اوپک و متحدانش برای رسیدن به توافق درباره بهترین راه احیای ثبات و توازن بازار دنیای نفت برگزار خواهد شد. ما نسبت به نتیجه این ملاقاتها و ادامه همکاری در میان اعضای گروه اوپک پلاس خوشبین هستیم.

وی در ادامه بر اهمیت حذف مازاد عرضه پیش بینی شده در سه ماهه دوم سال جاری در نتیجه تاثیر شیوع ویروس کرونا بر تقاضا، تاکید نمود.

ادامه سکوت روسیه درباره پیشنهاد اوپک

روسیه تا به امروز درباره ضرورت کاهش بیشتر فراوری متقاعد نشده است و بعضی از منابع مطلع می گویند اوپک ممکن است کاهش فراوری اضافی را به تنهایی به دوش بگیرد.

کرملین روز سهشنبه به وبلاگ بانیما گفت درباره این که مسکو آماده است در راستای همکاری با کشورهای اوپک و غیراوپک کاهش فراوری نفت بیشتری صورت دهد، حرفی نمی زند.

شرکت لوک اویل که دومین فراوریکننده عظیم نفت روسیه است، خاطرنشان کرد پیشنهاد اوپک برای افزودن یک میلیون بشکه در روز دیگر به کاهش فراوری برای متوازن کردن بازار و بازگشت قیمتها به محدوده 60 دلار کافی خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، آمار قربانیان ویروس کرونا در دنیا به بیش از 3000 نفر رسیده و بیش از 86 هزار و 500 نفر به آن آلوده شده اند. ویروس کرونا اکنون در خارج از چین با سرعت پرشتابی شیوع پیدا می نماید.

منبع: عصر ایران

به "ورود وزیران اوپک به وین برای رایزنی درباره بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود وزیران اوپک به وین برای رایزنی درباره بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید