اجساد بزرگترین دیکتاتورهای دنیا، عکس

به گزارش وبلاگ بانیما، معمر قذافی در حال حاضر آخرین دیکتاتور دنیا است که توسط انقلابیون لیبی که وی آنها راموش می نامید، کشته شد.

اجساد بزرگترین دیکتاتورهای دنیا، عکس

به گزارش وبلاگ بانیما، قبل از قذافی دیکتاتور سابق عراق به نام صدام حسین بود که در 31 سپتامبر 2006 پس از محاکمه در دادگاه بین المللی اعدام شد.

قبل از صدام حسین نیز نیکولای چائوشسکورئیس جمهور سابق رومانی بود که در سال 1989 به همراه همسرش به جرم ارتکاب کشتار دسته جمعی در رومانی اعدام شد. چائوشسکو یک سیاستمدار کمونیست رومانی بود.

بنیتو موسولینی موسس حزب فاشیسم در ایتالیا در انتها جنگ جهانی دوم در حالی که به اتفاق معشوقه اش در حال فرار از ایتالیا بودند در مزرعه ای توسط پارتیزان های ایتالیایی دستگیر شده و در همان جا به همراه سایر همراهانشان که از مقامات حکومت فاشیستی بودند، پس از محاکمه صحرایی به اعدام محکوم شدند.

در 28 آوریل 1945 هنگام تیرباران شخصی با چاقو به او ضربه زد و موسولینی نیمه جان از شکنجه به زمین افتاد و مردم به او حمله کردند و با لگد بر روی جنازه او رفتند که جمجمه او مکوششی شد. جسد موسولینی و معشوقه اش در میلان برای نمایش عموم با قلابهای مخصوص آویزان کردن گوشت در قصابیها، به صورت وارونه، از سقف یک ایستگاه پمپ بنزین آویخته شده و از طریق مردم شهر سنگباران شد.

ولادمیر لنین تئوریسین و انقلابی کمونیست روسی، رهبر انقلاب 1917 روسیه و بنیانگذار اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی دیگر دیکتاتور جهان به شمار می آید که در 24 ژانویه 1924 در پی سکته های مکرر مرد.

ژنرال فرانچسکو فرانکو، دیکتاتور پیشین اسپانیا در چهارم دسامبر 1892م در اسپانیا به جهان آمد. فرانکو در تمام طول دوران حکومت خود، در محافل جهان به عنوان دیکتاتور شهرت داشت، تا این که در بیستم نوامبر 1975م پس از نزدیک به سی و هفت سال حکومت بر اسپانیا، در 83 سالگی درگذشت. علی رغم کوشش فرانکو برای موروثی کردن سلطنت، پس از مرگ او، حکومت به خاندان سلطنتی قبلی بازگشت.

ژوزف استالین، رهبر و سیاست مدار کمونیست شوروی بود که از اواسط دهه 20 تا مرگش در 1953 رهبر عملی حزب کمونیست اتحاد شوروی بود. درباره مرگش خبرهای مختلفی اعلام شد، بعضی می گویند وی را مسموم کردند و بعضی دیگر معتقدند که وی در اثر سکته قلبی جان خود را از دست داد.

ادولف هیتلر دیکتاتور آلمانی نیز که گفته می گردد به همراه معشوقه خود ایفا براون پس از شکستش در جنگ جهانی دوم خودکشی کرد هر چند بعضی ها معتقدند که وی خودکشی نکرد، بلکه به همراه براون فرار کرد.

اختصاصی مجله اینترنتی وبلاگ بانیما Bartarinha.ir

منبع: برترین ها

به "اجساد بزرگترین دیکتاتورهای دنیا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجساد بزرگترین دیکتاتورهای دنیا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید