باکس آفیس 2018 به روایت اعداد و ارقام

به گزارش وبلاگ بانیما، باکس آفیس 2018 چقدر موفق بوده است؟ ورایتی برای معین این ماجرا چند شاخص در نظر گرفته است.

باکس آفیس 2018 به روایت اعداد و ارقام

صنعت سینما در مسیری است که یک رکورد دنیای را در گیشه ثبت کند. برای اولین بار بعد از مدت ها باید از گیشه سینماهای آمریکای شمالی بابت یک سری از اعداد تشکر کرد. بعد از اینکه گیشه سینماها بر اثر عوامل متعدد از جمله ساخت دنباله های مختلف روی فیلم ها دچار مشکل شده بودند، دوباره استودیوها موفق شدند تماشاگران را با ترکیب سلامتی از بلاک باسترهای ارزشمند و فیلم های غیرقابل انتظار تطمیع نمایند.

این ها تعدادی از آمار و ارقامی هستند که یاری می نماید بیشتر متوجه موفقیت های گیشه سینماها در سال گذشته میلادی باشیم.

11.9 میلیارد دلار، عایدی کل در آمریکای شمالی

گیشه های داخلی سینمای آمریکا سال جاری رکورد جدیدی به جا گذاشتند. فروش گیشه ها از مرز 11.9 میلیارد دلار برای اولین بار در تاریخ عبور کرد. این جهش خارق العاده، که هفت درصد بیشتر از بازده سال گذشته بود، بخشی مدیون بلاک باسترهایی مثل انتقام جویان: جنگ ابدیت استودیوی دیزنی یا دنیای ژوراسیک: قلمرو سقوط نموده یونیورسال (Jurassic World: Fallen Kingdom) یا ددپول 2 کمپانی فاکس است و بخش دیگر هم مرهون موفقیت فیلم هایی مثل یک جای ساکت ((A Quiet Placeمحصول پارامونت یا ستاره ای متولد شده است برادران وارنر. البته که شکست هایی هم در سال گذشته وجود داشته اما در کل سال خوبی برای هالیوود بوده است. حالا سینماها در سال 2019 برای دوام آوردن چیزهای زیادی دارند که به آن متکی باشند.

700 میلیون دلار پرفروش ترین فیلم سال

فیلم پلنگ سیاه (بلک پنتر) برنده بزرگ در آمریکای شمالی بود. یکی از سه فیلمی که توانست در تاریخ سینما در گیشه آمریکای شمالی از مرز فروش 700 میلیون دلار عبور کند. پلنگ سیاه تبدیل به سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما در گیشه سینماهای آمریکای شمالی شد. این فیلم که در حقیقت مرزها را جا به جا کرد تبدیل به یک پدیده فرهنگی در عالم سینما شد که همه باید آن را می دیدند و فروش آن در کل دنیا از مرز 1.3 میلیارد دلار عبور کرد. آیا مجسمه طلای اسکار می تواند رکورد افتخارات این فیلم را تکمیل کند؟

64.4 درصد سینماروهای بین 18 تا 44 سال

این را بخوانید: جوان ها هنوز هم به سینما می روند. دیدن فیلم ها از نت فلیکس البته کار راحت تری است اما هنوز هم هزاران نفر هستند که دوست دارند تجربه درست حضور کنار دیگران را در سینما داشته باشند. به همین دلیل هم بیش از نیمی از مخاطبان سینما در سال گذشته بین 18 تا 44 سال داشتند.

9.38 دلار قیمت متوسط بلیت در کشور

سینما رفتن سال جاری تبدیل به تجربه ای گران تر شد. متوسط قیمت بلیت در آمریکای شمالی این تابستان به 9.38 دلار افزایش پیدا کرد که نسبت به سال گذشته 43 سنت افزایش داشت. این عدد از میانگین قیمت بلیت در شهرهای بزرگ و روستاها به دست آمد که طبعا در روستاها قیمت بلیت ارزان تر است. اگر شما در نیویورک یا لس آنجلس زندگی می کردید مطمئنا قیمت بلیت زیر ده دلار برایتان شبیه رویاست!

4 ماهی که رکوردهای جدید را به جا گذاشت

هالیوود سال جاری یک یا دو ریسک انجام داد و جواب خوبی هم گرفت. درست مثل هر سال تابستان پتانسیل عظیمی داشت. اما استودیوها به جای اینکه فقط روی تعطیلات تابستانی یا تعطیلات شکرگزاری سال نو تمرکز نمایند و بلاک باسترها فقط در این ایام اکران شوند، نمایش این فیلم ها را در طول سال پخش کردند. به جایش تقریبا هر چهار ماه یک بلاک باستر اکران شد. ماه فوریه فیلم پلنگ سیاه را داشتیم، انتقام جویان: جنگ ابدیت و یک جای ساکت آوریل اکران شدند. شگفت انگیزان 2 و دنیای ژوراسیک: قلمروی سقوط نموده اکران ماه ژوئن بودند و ونوم و ستاره ای متولد شده است اکتبر روانه پرده سینماها شدند. پخش کردن ثروت تان در طول سال هیچ وقت ضرر ندارد.

منبع: variety

منبع: دیجیکالا مگ

به "باکس آفیس 2018 به روایت اعداد و ارقام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکس آفیس 2018 به روایت اعداد و ارقام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید