روند افزایش چاقی در بچه ها نگران کننده است

به گزارش وبلاگ بانیما، یک سوم دنیا، در حال مبارزه با قحطی و یک سوم دیگر با چاقی مبارزه می نمایند. تعداد بیماران مبتلا به چاقی در دنیا نیز افزایش یافته و بیشترین نگرانی در این مورد، چاقی بچه ها است.

روند افزایش چاقی در بچه ها نگران کننده است

به گزارش وبلاگ بانیما و به نقل از ترکیش نیوز، در حال حاضر، تخمین زده شده که بیش از 150 میلیون کودک چاق در سراسر دنیا وجود دارد و در صورت عدم رعایت پیشگیری های لازم ، این تعداد تا سال 2030 به 250 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

تحقیقات اخیر در خصوص چاقی بچه ها که توسط فدراسیون دنیای چاقی در 191 کشور اجرا شده، نشان می دهد که بچه ها در کشورهای در حال توسعه مانند آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین به دلیل تغییر شیوه زندگی و همچنین افزایش محبوبیت غذاهای ناسالم در معرض خطر ابتلا به چاقی قرار دارند.

در این گزارش آمده، جزایر اقیانوس آرام مانند جزایر کوک و پالائو در معرض بیشترین خطر ابتلا به چاقی در دهه آینده قرار دارند. علت این روند افزایشی در این مناطق، تغییر در شیوه زندگی و افزایش واردات مواد غذایی است. بیشتر غذاهای وارداتی در این جزایر، غذاهای فرآوری شده هستند که میزان قند و چربی در آن ها بسیار بالاست.

بعضی از محققان چاقی را طاعون نسل امروز می دانند که به سرعت در حال گسترش است.

اضافه وزن و چاقی در بچه ها زمینه ساز ابتلای آنان به بیماری دیابت، بیماری های قلبی و سرطان در بزرگسالی است. بچه ها مبتلابه چاقی اغلب به بیماری آسم مبتلا می شوند و از بیماری های ارتوپدی مانند درد در ناحیه کمر و زانو شاکی هستند. فشار بر مفاصل به دلیل افزایش وزن سبب سایش و پوسیدگی مفصل ها نیز می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "روند افزایش چاقی در بچه ها نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند افزایش چاقی در بچه ها نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید