مکان دیدار ترامپ با نخست وزیر ایرلند مورد مناقشه نهاده شد

به گزارش وبلاگ بانیما، تهران - خبرنگاران - شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: بحث بر سر مکان میزبانی دیدار دونالد ترامپ با مقامات ایرلند مورد مناقشه قرار گرفته و امکان صرف نظر کردن رئیس جمهوری آمریکا از این دیدار وجود دارد.

مکان دیدار ترامپ با نخست وزیر ایرلند مورد مناقشه نهاده شد

تارنمای خبری سی ان ان در این باره نوشت: بن بست بین اعضای تیم بلندپایه ایرلند و مقامات دولت آمریکا بر سر میزبانی از شخص رئیس جمهوری در این جزیره زمردین که قرار است ماه آینده میلادی صورت گیرد، تشدید شده است.

بنابراین گزارش، دونالد ترامپ قرار است پس از سفر به انگلیس و فرانسه به مناسبت گرامیداشت هفتاد وپنجمین سال انتها جنگ جهانی دوم در اروپا، دو شب را در ایرلند سپری کند.

سی ان ان اضافه کرد: یک منبع دولت ایرلند و مطلع به این مذاکرات به این شبکه خبری گفته که کاخ سفید تاکید دارد تا لئو وارادکار (Leo Varadkar) نخست وزیر ایرلند جهت این دیدار به املاک گلف و مجموعه هتل های دونالد ترامپ واقع دونبگ (Doonbeg) در غرب این جزیره برود.

بنابراین گزارش این درحالی است که طرف ایرلندی خواهان برگزاری دیدار رهبران دو کشور در قصر درومولند (Dromoland Castle) است.

سی ان ان ادامه داد: به گفته این مقام مطلع ایرلندی، دولت ایرلند بر این درک است که بنابر پروتکل دیکته شده از سوی کاخ سفید، محل هرگونه دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از این کشور باید بنابر انتخاب کاخ سفید باشد.

این رسانه تصویری آمریکایی اضافه کرد: میک مولوانی رئیس کارکنان ترامپ به گفته این مقام ایرلندی مطلع به مذاکرات محل دیدار، تاکید دارد تا نخست وزیر ایرلند باید به املاک گلف ترامپ واقع در دونبگ برود.

کوشش است تا مصالحه ای در این زمینه صورت گیرد و نخست وزیر ایرلند از شخص ترامپ در قصر درومولند در ضیافت شام از وی استقبال به عمل آورد و شاید برای صرف صبحانه آنگاه وارادکار به املاک گلفت ترامپ برود.

یک دیپلمات ایرلندی مطلع به جریان این مذاکرات به سی ان ان گفت: این سفر هم اکنون برای نخست وزیر ایرلند از آنجایی که ترامپ در این کشور چندان محبوبیتی ندارد، از لحاظ سیاسی بسیار حساس است.

این دیپلمات ایرلندی که سی ان ان اشاره ای به نام وی نکرد، اضافه کرد: با توجه به آنکه مقر اکثر شرکت های مهم اینترنتی آمریکایی همچون فیس بوک، گوگل و اپل در ایرلند است، نخست وزیر ایرلند در وضعیت دشواری برای این دیدار قرار گرفته است.

نخست وزیر ایرلند در ماه مارس گذشته با رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید ملاقات کرد و ترامپ در آن دیدار گفته بود که در امسال میلادی شاید از ایرلند دیداری داشته باشد و عالی خواهد شد تا نخست وزیر ایرلند نیز با ما باشد.

درحالی تیم کاخ سفید برای این دیدار املاک گلف و هتل ترامپ در نزدیکی روستای دونبگ واقع در غرب ایرلند را در نظر گرفته و از رفتن ترامپ به قصر درومولند دراین دیدار امتناع می ورزد که جرج دبیلو بوش رییس جمهوری پیشین آمریکا در سال 2004میلادی با برتی آهرن (Betie Ahern) نخست وزیر وقت ایرلند در همین قصر دیدار کرد.

دونالد ترامپ در سال 2014 میلادی و زمانی که هنوز خود را برای ریاست جمهوری آمریکا آماده نکرده بود املاک گلف و یک مجموعه هتل در دونبگ ایرلند را به قیمت 15میلیون یورو خریداری کرد و خواهان دیوار کشی به طول نزدیک به سه کیلومتر در اطراف زمین های رو به دریا شد.

وی بعدها پس از آنکه به ریاست جمهوری آمریکا برگزیده شد به همراه ایوانکادخترش از مدیریت این مجموعه کناره گیری کرد اما پسرانش همچنان ب عنوان مدیران این مجموعه بر سرکار باقی ماندند.

اروپام ** 1302 ** 1071

منبع: ایرنا

به "مکان دیدار ترامپ با نخست وزیر ایرلند مورد مناقشه نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان دیدار ترامپ با نخست وزیر ایرلند مورد مناقشه نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید