کمبود محسوس فضای آموزشی در مسکن مهر سمنان

به گزارش وبلاگ بانیما، مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان از کمبود محسوس فضای آموزشی در سایت های مسکن مهر استان سمنان اطلاع داد و گفت: سایت های مسکن مهر این استان به 42 مدرسه 6 کلاسه جدید احتیاج دارند.

کمبود محسوس فضای آموزشی در مسکن مهر سمنان

به گزارش وبلاگ بانیما، سعید هژبری اظهار کرد: اکثر مدارس دو شیفته استان سمنان در سایت های مسکن مهر و مناطق همجوار آنها قرار دارند.

وی با بیان اینکه تراکم کلاس های درس در این مناطق بالاست ادامه داد: این مشکل تنها محدود به مرکز استان نیست بلکه علاوه بر سمنان در شهرهای شاهرود، گرمسار، دامغان و ...نیز با کمبود فضای آموزشی در مسکن مهر روبرو هستیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان با بیان اینکه توان احداث این تعداد مدرسه در کوتاه مدت را نداریم اضافه نمود: ساخت 42 مدرسه در مسکن مهرهای استان اعتبار بالایی احتیاج دارد.

وی با بیان اینکه برای ساخت مدارس در این مناطق دغدغه ای بابت زمین نداریم خواهان مشارکت بیشتر خیرین مدرسه ساز در این مناطق شد.

هژبری همچنین در مراسم افتتاح دبستان مسلم بن عقیل که با حضور رییس سازمان نوسازی کشور برگزار گردید اظهار کرد: ارتباط سازمان نوسازی با نخبگان و دانشگاهیان در دستور کار نوسازی قرار گرفته و دستاوردهای خوبی نیز تا کنون در این خصوص داشته ایم.

وی گفت: یکی از مهمترین یافته ها توجه به مقوله صنعتی سازی است که در آن ایمنی فضاهای آموزشی و استاندارد سازی و سایر ضوابط دیده می گردد و همچنین توجه به تکنولوژی های جدیدی مثل قالب های تونلی و قالب های ماندگار را رویکرد جدید خود قرار داده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان توضیح داد: می توانیم با رعایت این موارد طول عمر ساختمان ها را بالا ببریم و رویکرد سازمان نیز این است که طول عمر سازمان را دو با سه برابر کنیم.

وی با بیان اینکه نوسازی مدارس در حال حاضر در استان سمنان 73 پروژه فضای آموزشی و ورزشی با اعتبار 490 میلیارد ریال را در حال انجام دارد افزود: هزینه 45 درصد پروژه های آموزشی در استان توسط خیرین پرداخت می گردد.

نماینده مردم گرمسار و آرادان نیز از تخصیص 30 میلیارد ریال برای نوسازی و ساخت مدارس طی امسال در دو شهرستان گرمسار و آرادان اطلاع داد.

به گزارش وبلاگ بانیما، غلامرضا کاتب در مراسم افتتاح دبستان مسلم بن عقیل در ایوان کی گرمسار اظهار کرد: رشد جمعیت دانش آموزی در غرب استان بسیار قابل توجه است.

وی با بیان اینکه میزان مدارس تخریبی در گرمسار بیشتر است، اضافه نمود: با توجه به روند روبه رشد جمعیت در غرب استان، احتیاج این مناطق به مدارس جدید هم بیشتر احساس می گردد.

وی، از آموزش و پرورش به عنوان محور توسعه پایدار نام برد و گفت: با وجود تمام سختی ها و مشکلاتی که در مباحث بودجه ای داریم اما در سالیان اخیر توجه ویژه ای به بودجه آموزش و پرورش شده است به طوری که در سال 97 سهم بودجه آموزش و پرورش به 11 درصد رسید.

نماینده مردم گرمسار و آرادان از افزایش بودجه آموزش پرورش در سال آینده اطلاع داد و اضافه نمود: برای سال 98 نیز بودجه آموزش و پرورش به 13 درصد افزایش یافته است که این امر نشان دهنده توجه دولت و مجلس به آموزش و پرورش است. باید یاری گردد تا آموزش و پرورش رسالت اصلی خود که پرورش و مهارت آموزی به دانش آموزان است را به نحو مطلوب اجرایی کند.

کاتب با بیان اینکه ما برای توسعه فضای اموزشی در شهرستان به روند رشد نوسازی اکتفا نکردیم، ادامه داد: سعی کردیم با جذب خیرین بخشی از احتیاجهای آموزشی را مرتفع کنیم.

وی از احداث سه مدرسه توسط بنیاد برکت در شهرستان گرمسار و دو مدرسه خیرساز در ایوان کی اطلاع داد و گفت: یک مدرسه خیر ساز دیگر نیز در گرمسار در دست احداث داریم ضمن اینکه مجوز احداث دو باب مدرسه دیگر نیز اخیرا از مسکن و شهرسازی اخد کردیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کمبود محسوس فضای آموزشی در مسکن مهر سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود محسوس فضای آموزشی در مسکن مهر سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید