گل محمدی: 80 درصد فعالیت های ورزشی استان تهران از سرگرفته شده است

به گزارش وبلاگ بانیما، رضا گل محمدی در مصاحبه با خبرنگاران با تاکید بر اینکه کرونا تأثیر مستقیم برای روی فعالیت تمام عرصه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و … داشت، گفت: البته ورزش جزو بخش هایی بود که بیشترین تأثیرگذاری را از کرونا و بحران ایجاد شده از شیوع و گسترش آن داشته است طوریکه همچنان فعالیت های ورزشی با احتیاط و اما و اگر انجام می شود.

گل محمدی: 80 درصد فعالیت های ورزشی استان تهران از سرگرفته شده است

وی توضیح داد: تا به امروز 80 درصد فعالیت ها در حوزه ها و صنوف مختلف به حالت عادی بازگشته است، بخش اعظم دستگاه ها بازگشایی شده اند، در این بین ورزش و مهد کودک ها تنها حوزه هایی هستند که همچنان معطل دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا برای فعالیت های کامل هستند.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان تهران با یادآوری خسارت 1500 میلیارد تومانی کرونا به ورزش این استان اظهار داشت: به گفته وزیر ورزش، ورزش به خاطر کرونا متحمل بیش از 6 هزار میلیارد خسارت شده است که یک پنجم آن برای تهران بوده است. این خسارت به این راحتی قابل جبران نیست و شاید هم اصلاً جبران نشود.

گل محمدی در عین حال توضیح داد: البته این عدد و ارقام، برآورد خسارت هایی است که قابل شمارش هستند. در واقع از بررسی هزینه ها و درآمدها از محل ورزشگاه ها و باشگاه ها این گزارش ارائه شده در حالیکه به خاطر کرونا خسارت های دیگری هم وارد شده که قابل شمارش نیستند و در این گزارش لحاظ نشده اند. درآمدزایی در برخی مشاغل که به طور غیرمستقیم با ورزش در ارتباط هستند با بحران کرونا صفر شد و اینها همان خسارت های غیرقابل شمارش است، مانند فروشگاهی که ورزشکار البسه و تجهیزات خود را از آن تهیه می کرد، تاکسی که ورزشکار را به باشگاه می رساند یا بوفه ای که ورزشگاه از آن برای تغذیه خرید می کرد.

وی اضافه نمود: اینها آسیب های نامحسوس است که از کنار ورزش و لغو فعالیت های آن ایجاد شده است اما جزو خسارت های حوزه ورزش محاسبه نمی شود. در ضمنً به خطر افتادن سلامت افراد به خاطر دوری از ورزش را هم باید جزو همین خسارت ها در نظر داشت.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران همچنین در مورد آغاز به کار فعالیت های ورزشی در سطح استان اینگونه توضیح داد: در سطح استان تهران 4800 باشگاه خصوصی که دارای مجوز هستند، اجازه فعالیت گرفته و آغاز به کار دوباره داشته اند. البته سالن های توپی و استخرها هنوز این مجوز را نگرفته اند. در مجموع اینکه 80 درصد فعالیت های ورزشی در سطح استان تهران از سر گرفته شده اند. امیدواریم در نشست آینده ستاد مقابله با کرونا برای 20 درصد باقی مانده مجوز لازم صادر شود.

وی تاکید کرد: البته آغاز فعالیت ها در باشگاه ها و سالن هایی با حفظ پروتکل های بهداشتی اجرا شده است. ظرفیت باشگاه 25 تا 50 درصد باید باشد. فاصله گذاری اجتماعی حتماً باید رعایت شود. گندزدایی و ضد عفونی کردن محل ها هم در اولویت است.

گل محمدی با تاکید بر حفظ سلامت افراد باید در اولویت باشد، نسبت به پرداخت نشدن وام تسهیلات به مدیران اماکن ورزش ابراز تأسف کرد و گفت: اینگونه وعده داده شده بود که از طرف دولت و از محل اعتبارات بانکی، برای کمک به عقب ماندگی اماکن ورزشی در این بحران کرونا، وام تسهیلات پرداخت شود اما تا به امروز گزارشی مبنی بر دریافت این وام نداشته ایم بلکه اعتراضاتی هم بابت عدم دسترسی به آن مطرح شده است. بعد از گذشت سه ماه از بحران کرونا همچنان پرداخت این وام در مرحله ثبت نام اولیه متقاضیان است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گل محمدی: 80 درصد فعالیت های ورزشی استان تهران از سرگرفته شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گل محمدی: 80 درصد فعالیت های ورزشی استان تهران از سرگرفته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید