خبرنگاران 6200 تن انار در سبزوار فراوری شد

به گزارش وبلاگ بانیما، سبزوار- خبرنگاران- مسوول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی سبزوار گفت: همزمان با فصل برداشت انار 6 هزار و 200 تن محصول در این شهرستان برداشت شد.

خبرنگاران 6200 تن انار در سبزوار فراوری شد

محمد عظیمی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ بانیما اضافه کرد: این مقدار محصول از 600 هکتار انارستان سبزوار، با میانگین افزون بر 10 تن در هر هکتار برداشت شده است.

وی ادامه داد: یکی از آفات باغهای انار کرم گلوگاه است که مبارزه با آن به صورت بیولوژیک احتیاج به همیاری باغداران دارد.

مسوول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی سبزوار گفت: عمده ترین ارقام تولیدی محصول انار در سبزوار شامل قرمز، خزر، شاهوار و ملس است.

انار میوه ای درختی و بومی مناطق شرقی ایران تا کوههای هیمالیا در شمال هند است. این میوه با دانه های قرمز و سفید رنگ به شیوهای تازه خوری، آب انار، رب انار، لواشک انار و مربای انار مصرف می گردد. پوست انار نیز به رنگهای قرمز و سیاه در ساختن رنگ های سنتی و دباغی پوست حیوانات کاربرد دارد. همچنین از انار سیاه و گل انار در امور درمانی استفاده می گردد.

میوه انار سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین C و پتاسیم است. کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، سرطان، کلسترول خون، جلوگیری از آسیب سلولها و یاری به سلامت لثه ها از مهمترین فواید شناخته شده خوردن انار است.

شهرستان سبزوار دارای 54 هزار هکتار زمین زراعی و 19 هزار هکتار عرصه باغی است که حدود 20 هزار بهره بردار در آن فعالیت می نمایند.

سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 6200 تن انار در سبزوار فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 6200 تن انار در سبزوار فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید